Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

24 February 2017

Sleepers

Bhai/DeeDee semua...

Maaf kerana lambat ulas isu berkaitan dengan kes Korea Utara ni... Bukan aper ... gua bagi chan la kat semua orang lain bercerita dan berimaginasi tentang kerja "clandestine" operatif ni...

Huhuhu...

Sebenarnya... hampir semua negara ader agen dan operatif yang beroperasibdi luar negara mereka... tak kisah la negara aper pun... janji kalu ader kepentingan negara itu di negera lain, pastinya mereka akan menghantar agen dan operatif...

Dan semua negara juga mempunyai "assets" dan "sleepers" yang boleh digerakkan dan dimanfaatkan apabila perlu... jangan terkejut kalu jiran baik sebelah rumah lu orang adalah "assets" dan "sleepers" bagi negara asing...

Itu belum masuk lagi dengan penggunaan "consultant" ataupun "cleaners" yang biasanya dibayar atas kerja yang dibuat mengikut keperluan.. Hahaha... gua pun pernah menggunakan khidmat "consultan" dan "cleaners" ni bagi operasi di beberapa lokasi dulu sewaktu masih "berkhidmat"..

By the way... modus operandi semua "clandestine ops" ni biasanya berubah-ubah... cuma dalam kes ini "consultant" yang digunakan tidak selesaikan tugasan dengan baik... dan depa tak gunakan khidmat "cleaners" dengan sebaiknya... maybe sebab ader operatif yang talam dua muka atau yang kerja agak "sloppy"... biasanya "cleaners" akan uruskan semua bahan bukti termasuklah CCTV sebaik sahaja tugasan disempurnakan... tapi ini depa terlepas pandang... huhu

"Kontraktor Swasta" pun mungkin ada yang tersilap dalam urusan operasi ni... kemungkinan tu ader berasas... Aper pun kita nantikan beberapa episod lagi yang akan mengantoikan beberapa pihak lagi... dan jangan terkezut kalu operasi ini sebenarnya adalah operasi dari pihak US dengan kerjasama Korea Selatan dan Israel...

Itu ja masalahnya... Huhu...

Aper pun ... cara depa execute tugasan tu memang gempak... sebab ditempat awam dan ramai orang.... biasa kita kalu dikawasan macam ni akan gunakan cara sentuhan suntikan atau minuman.. tapi ini guna semburan.. hebat.. syabas lah...

Ader paham ka???

*** teringat masa "ops circle" di Balkan dulu sekitar 1993

16 February 2017

Dua-Dua Bidaah ...

Bhai/DeeDee semua...

Semalam gua baca kupasan Mufti tentang isu Valet Doa yang kecoh tu... ader beberapa point yang Mufti tu bawak adalah betul dan tepat...

Tapi...

Tapi biler Mufti dok kata isu Valet Doa dengan Badal Haji tu tak sama... gua nak gelak giler aaaa... Hahaha... ini Mufti mesti ader share bisnes Badal Haji kalu tak pun memang dier ader buat bisnes Badal Haji...

Wei... kerja ibadah ni bukan boleh diupah-upah la wei pak Mufti ooi... Mana ader Nabi atau para Sahabat yang ajar buat benda bidaah mengupah buat ibadat ni... tak pernah ader...

Kalu Nabi dan para sahabat pun tak buat... aper kejadahnyer lu orang buat.... Bidaah Dhalalah betul lar.... takkan itu pon tak tau beza kot...

Kalu nak buat ganti haji untuk orang... buat ajer la anak beranak adik beradik orang yang nak diganti haji tu... aper pasai upah ntah sapa-sapa yang takder kaitan pun untuk buat ganti haji tu.... mana belajor ni.... pandai-pandai jer amal benda ni.. Nabi dan para sahabat tak buat benda ni wei...

Ini lah masalahnya kalu Mufti pun bebal bab masalah ibadah Haji ni... tak pernah ada dalam sirah yang mengatakan Nabi ada ajar untuk amik upah haji ni.... giler siot geng lebai jual agama ni... sesat wal larat... 

Masalahnya... dari dulu lagi yang menyesatkan orang awam adalah golongan yang tinggi ilmu agamanya... macam contoh pengasas Bahai... yang asalnya golongan sufi... tak payah jauh la... pengikut paling utama Ayah Pin pun golongan Ostad dan Ostazah... dah kojol sesat dah pon...

Adoyailah para Mufti dan Ostad di Malaysia ni.. aper nak jadi la...

Nauzubillahiminzaliq...


14 February 2017

Nak Saman Ke Tak?

Bhai/DeeDee semua...

Kalu PAS saman Sarawak Report di UK... belum tentu PAS ader berani... tapi kalu PAS nak saman Husam Musa... rasanya takder hal pun...

Tapi...

Tapi kalu PAS saman Husam Musa... dapatlah peluang kita semua tahu siapa yang dapat itu duit RM90 juta... Hahaha... sure Husam Musa akan dedahkan semua di Mahkamah...

Aper pun... benda nih dah lama berlaku...  Tak caya sila semak "Pantai Sentral Park".... hahahaha

Oh yer.... Hari Selasa biler agaknya PAS nak saman Sarawak Report kat UK ni... lama bebenor...

Hahaha... Feri Pulau Undan betul lar... hahahaha


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja